Memnun kalınmayan ürün iade edilir mi?
Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.
Açılmış bir ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın alınan ürünün iade edilebilmesi için kullanılmamış, orijinal ambalajında ve satılabilir durumda olması gerekir. Ürün arızalı olmadığı sürece mağazalar genellikle tüketiciye iade hakkı vermez. Satın aldığınız mağaza farklı bir politika uyguluyorsa bu durum değişebilir.
Hangi ürünler geri iade edilemez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?
Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde değiştirilebilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
İadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler, tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmamış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerde (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iade/değişim işlemleri, kanunda öngörülen durumlar haricinde yapılamaz.
14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?
Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.
Ürün iade sebepleri nelerdir?
Müşterilerin ürünü iade etmesinin başlıca nedenleri şunlardır: Bedenine uymaması, arızalı ürün, ürün kalitesinden memnun kalmama, ürün modelinden memnun kalmama, yanlış ürün, görselle uyuşmaması, açılmış ürünü gönderme.
Trendyol hangi durumlarda iade kabul etmez?
İade etmek istediğiniz ürünleri tüm aksesuarları, orijinal ambalajı ve faturası ile birlikte iade etmeniz gerekmektedir. Tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Koşulsuz iade hakkı nedir?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Giyilen ürün iade edilir mi?
Müşteri satın aldığı bir ürünü iade etmek isteyebilir. Bu bağlamda müşteri satın aldığı ürünü 7 gün içerisinde iade etme hakkına sahiptir. Ancak satın alınan ürün iade edilirken kullanılmamış olmalıdır. Bu nedenle giyilmiş ayakkabıların iadesi mümkün değildir.